כך תגרמו לפוסט שלכם להיחשף ולקבל תגובות

הכל התחיל כשהבנתי שאני נהנה לייצר תוכן. 

במשך שנים עשיתי ולמדתי, שייפתי את היכולות שלי, למדתי לייצר יש מאין, ועכשיו הבנתי שאני צריך לעזור לאחרים ולתת להם את הכלים שלמדתי, אבל .. 
איך אני מגיע לאנשים האלו? איך אני מפרסם את מה שאני רוצה לתת להם? 

אז התחלתי עם פוסטים בפייסבוק בקבוצות רלוונטיות, אבל הפוסטים בכלל לא נחשפו.

דברים שחשבתי שיעשו רעש היו שקטים מאוד.

דברים שחשבתי שיהיו ויראליים קיבלו 2 לייקים ואפילו לא תגובה אחת.

אז הבנתי שמשהו לא תקין, אז חזרתי לשולחן והלכתי ללמוד את זה. כי כמו כל דבר אחר, אני אוהב לעשות את מה שאני עושה- הכי טוב.

וגם את זה, אני אוהב לשתף עם אחרים. 

כאן למטה תוכלו למצוא את ״עשרת הדיברות״ בנוגע לפרסום פוסטים, שיעזרו לכם לקבל אינגייג׳מנט גבוה יותר ובעקבותיו חשיפה גבוהה יותר.

תהנו.

אז מה הולכים ללמוד כאן?

תוכן עניינים

מה עשינו לא נכון עד עכשיו?

אם אי פעם העליתם פוסט עם קישור בגוף הפוסט, זאת טעות. 

אם אי פעם סיימתם פוסט ללא הנעה לפעולה, זאת טעות.

אנשים רוצים לקבל ערך, והם רוצים לקבל אותו מהר.

מנגד, פייסבוק רוצה לחשוף את הערך לכמה שיותר אנשים, אבל בתנאים שלהם.

פייסבוק לא רוצה שאנשים יצאו החוצה לעולם, הוא מעדיף שישארו בפנים, ולכן מראש פוסט עם קישור לא מקבל חשיפה ובכך לא מקבל הזדמנות.

בנוסף, אנשים לא יודעים מה לעשות, הם צריכים שגידו להם, ולכן חשוב מאוד לסגור עם הנעה ברורה לפעולה. 

״אז עכשיו אתם צריכים לעשות ככה כדי לקבל ככה״, למשל.. 

 

 

איך לעשות אחרת? ומה חשוב שיהיה בפוסט?

לכתוב פוסט מעניין שמסביר מה אתם רוצים לתת, מה הערך. הכי חשוב זה הערך שאתם נותנים.

חשוב להבין שאנשים לא מעוניינים בעיצוב שלכם, החווייה אמנם חשובה מאוד אבל שולית לעומת הערך. אז קדימה, דברו על הערך.

תעשו את זה קצר ומהר. כולם ממהרים ואין להם זמן לכלום. חוץ מלהיות כמה שעות בפייסבוק.. 

לגבי הקישורים- אני מדבר על זה בהמשך.

 

איך כן לפרסם את הקישור?

המטרה היא לגרום לאנשים לבקש גישה לחומר שאתם רוצים לתת. לדוגמא: 

 

אז מה שאנחנו צריכים לעשות זה:
1. לפרסם מה יש לנו לתת להם, קצר ולעניין

2. להוסיף: ״אז מי שרוצה לקבל גישה, רק תגיבו כאן למטה״

3. ללכת לתגובות, כן כן, אחד אחד, ולשלוח להם בפרטי. כן.

זה המון עבודה. המון. במיוחד אם הפוסט נחשף וקיבל המון תגובות, אבל זה שווה את זה. 

 

איך לא לפרסם את הקישור?

לא לשים את הקישור בפוסט, זה כבר אמרנו!

לא לשים את הקישור בתגובות, כי זה יגרום לאנשים אחרים ללחוץ עליו במקום להגיב שהם רוצים גם.. הרי התגובות חשופות לכולם.

מתי הכי טוב לפרסם את הפוסט?

זה לא באמת משנה. כאילו זה כן, אבל זה לא בידיים שלכם לרוב.

רוב הקבוצות הסגורות לא מאשרות פוסטים בצורה אוטומטית.. יש ״מודרטור״ שעובר על התכנים, זאת אומרת מישהו מטעם העמוד או הקבוצה.

בגלל שזה תלוי בגורם אנושי, זה תלוי בפניות של אותו אדם, ולכן פוסט שרצינו לפרסם בשבת בצהריים יכול לעלות בשבת בלילה או בראשון בצהריים. 

אם אנחנו מדברים על נכס שלכם (קבוצה או עמוד בניהול שלכם), אז כלל אצבע זה 9-10 בבוקר, שני עד רביעי. 

גם לזה כמובן יש כל מיני גרסאות ומחקרים שתומכים במידעים שונים.

הכי טוב זה לנסות, פשוט להמשיך ולנסות.

במקרה הגרוע, אפשר לפרסם את התוכן שלנו שוב במועד אחר.

facebook-posts

לפתוח את הפוסט עם הצעת ערך ברורה ומדידה

המשתמש חייב להבין כבר במשפט הראשון מה הולך לצאת לו מזה ומה היא רמת ההשקעה.

אם זה זמן- כמה זמן אני הולך להוציא על זה?

אם זה מאמץ- כמה אצטרך להתאמץ?

לדוגמא, אל תכתבו: ״להוריד במשקל מהר״, כי זה לא אומר למשתמש מה בדיוק יקרה ומה הוא צריך לעשות בשביל זה.
אם תנסחו את זה ככה- ״לרדת 10 קילו בחודש אחד״, המשתמש יוכל להבין בדיוק מה הוא צריך לעשות ומה הולכת להיות התוצאה, מה שיגרום לו לייצר אינטראקציה, אם וכאשר ההצעה באמת מתאימה לו.

להוסיף תמונה/תמונות/וידאו

רוב המשתמשים לא קוראים, הם סורקים או בלשון המקצועית ״מרחפים״ ועוצרים על מה שתופס להם את העין. 
לכן חשוב להוסיף אלמנט ויזואלי, אם אפשר משהו שנותן ערך ובאמת מייצג את התוכן, ולא סתם ״תמונה ליחס״.

 

לא ליצור גרפיקה שנראית כמו מודעה

כולנו סובלים מעודף מסרים פרוסומיים, ולכן המח שלנו יודע לסנן אותם בצורה אוטומטית.

התופעה הזאת נקראית Banner Blindness (עוורון באנרים או מודעות), והיא פשוט גורמת לנו לא לראות דברים שנראים כמו מודעות מלכתכילה.

כך שאם תקיפו את המודעה שלכם באדום, זה לא יגרום לכך שהיא תהיה בולטת יותר, אלא בגלל שהיא כל כך בולטת אנשים פשוט יתעלמו ממנה לא במודע.

 

זה צריך להיות הסיפור שלכם. תשמרו על זה אישי

כדי לייצר אינטראקציה עם התוכן שלך אני צריך להבין מה יצא לי מזה, אבל גם למה לי להקשיב דווקא לך.

הרי יש עוד המון כמוך, עם תוכן דומה על נושא זהה.. אז למה לי להקשיב דווקא לך?

אם ירדת במשקל ועכשיו הידע הזה יעבור אלי עם הניסיון שלך- זה מעולה וזה מעלה את ערך התוכן משמעותית.

לסיים בשאלה או הנעה לפעולה

כדי לגרום ליותר אנשים להיחשף לפוסט שלנו אנחנו חייבים לגרום לאנשים ברואים את הפוסט ראשונים- להגיב אליו.

אם הם לא יגיבו אליו, פייסבוק תבין שהפוסט לא נותן מספיק ערך ולכן עדיף לא להציג אותו.

אם נסיים בקריאה לפעולה ברורה כמו ״אם אתם רוצים קישור תגיבו פה למטה״, מה שיקרה זה שאנשים יגיבו, פייסבוק תבין שיש סיבה

להמשיך לחשוף את הפוסט ליותר משתמשים- שיגיבו על הפוסט, וככה בעצם הפוסט שלנו יגיע לעוד ועוד אנשים.

 

לסיכום

לייצר ויראליות מצריך כמה דברים פשוטים. 

שימוש בצ׳קליסט הזה יעזור לכם לבנות את הפוסטים בצורה כזו שהם יגיעו ליותר אנשים. 

כמובן שהכל דינמי, וגם הפוסטים הטובים ביותר יכולים ליפול, ולהיפך, פוסטים שלא עונים על שום דבר מהרשימה יכולים להתפוצץ. 

הדבר החשוב הוא להמשיך לנסות, לא לוותר, ובעיקר לא לוותר על הערך שאתם יכולים לתת, כי יש אנשים שיכולים להשתמש בזה ולכם יש את היכולת לשנות להם את החיים לטובה.

תנו לערך שלכם להוביל אתכם, ותגיעו רחוק.

בהצלחה!

מה חשבת על הפוסט?

אני אוהב לייצר תוכן, לעזור ולתת ערך. 
לכן, מעניין אותי מאוד מה חשבת על הפוסט הזה.
אם יש לך כח, אשמח לשמוע על זה, ממה בקצרה אפילו, לא משהו חופר.
וגם, לא חייבים לענות על כל הסעיפים, אפשר רק על חלק ויאללה בי.
אם לא בא לך, כמובן שזה מתקבל באהבה, כולנו עסוקים.
תודה שהשקעת את הזמן וקראת את זה. 

יש לך זמן לקרוא עוד משהו מעניין? מעולה! 👇

הצלחת להירשם בחינם!

המייל הראשון ממני

כבר מחכה אצלך במייל

זו הכותרת שלו, ואם זה לא מופיע לך בתיבת הדואר הנכנס,

יכול להיות שזה יופיע תחת  תיבת ״שיווק״. 

אני מחכה לך שם.

דילוג לתוכן